Nowy zwrot akcji Skrytek Geologicznych: Geologia planetarna na Ziemi

Czy wiesz, że na Marsie zachodzą takie same procesy geologiczne, które możesz zobaczyć na Ziemi, takie jak wulkany, płynące rzeki, lawiny, lodowce oraz osadzanie się skał? Naprawdę! Istnieje wiele procesów które występują tak na Ziemi jak i na innych planetach.
Z planetarnym łazikiem Perseverance Rover misji NASA o nazwie Mars 2020 znajdującym się w połowie drogi do Czerwonej Planety (doleci w lutym 2021) leci przedmiot podróżny, który możesz śledzić tutaj. Centrala HQ razem z Amerykańskim Stowarzyszeniem Geologicznym ogłaszają nową możliwość dla Skrytek Geologicznych. Będzie możliwość poznawania procesów geologicznych występujących na Ziemi, które również są odzwierciedlone na Marsie lub innych planetach o udokumentowanej geologii. Dlatego zostaje wprowadzony nową serię Skrytek Geologicznych o nazwie Geologia Planetarna na Ziemi.
Zapraszamy zaangażowanych keszerów do tworzenia nowych Skrytek Geologicznych (lub modyfikowania już opublikowanych, dla których dodasz dodatkowe informacje o procesach na Marsie) by dołączyły do tej serii. Wszystkie takie Skrytki Geologiczne będą miały ustandaryzowaną nazwę poprzedzoną „Planetary Geology on Earth:” po której nastąpi nazwa skrytki. Dodatkowe wytyczne związane z tą serią można znaleźć w Centrum Pomocy w sekcji „Geologia Planetarna na Ziemi” Oprócz standaryzowanej nazwy skrytki muszą spełniać wszystkie wymagania dla zwykłej skrytki geologicznej. Należy pamiętać, że nie wszystkie procesy odkryte / występujące na innych planetach znajdziesz w bliskiej okolicy swojego miejsca zamieszkania. Jest gorzej, może się zdarzyć że niektóre procesy z innych planet w ogóle nie występują na Ziemi. Opisywany przykład procesu na Ziemi musi mieć wyraźny związek lub podobieństwo do procesu występującego na Marsie. Nie wystarczy o tym napisać – musisz to w umiejętny sposób pokazać. W tym przypadku obowiązuje unikalność opisywanych procesów. Jeśli wybierzesz jakiś rodzaj skał osadowych z Marsa które są niemal identyczne do skał które już są opisywane przez inną Skrytkę Geologiczną to musisz poszukać raczej innego tematu. Pamiętaj też o ograniczeniu długości nazwy takiej skrytki. Nazwy nie mogą być zbyt długie i nie możesz skrócić obowiązkowego przedrostka nazwy.
Jeśli nadal nie bardzo czujesz o co tu chodzi możesz obejrzeć przykład takiej skrytki z USA Planetary Geology on Earth: Odessa or Mars? (GC4A4JW). Jaki obiekt na Ziemi mógłby dobrze wpasować się w tą serię?
Poniżej znajduje się kilka przykładów Skrytek Geologicznych występujących również na Marsie.
Poniżej znajduje się tylko kilka przykładów EarthCache przedstawiających obiekty na Ziemi, które istnieją również na Marsie.

Ogromne Kaniony:

Pustynie piaszczyste: