Geocaching – Pozytywne Nawyki. Odcinek 4: Zawartość skrytek, czyli dlaczego nazywamy się społecznością.

W cyklu Pozytywne Nawyki była już mowa o zawartości skrytek podczas ich ukrywania. Było też o szczelności pojemników, z których korzystamy przy tworzeniu nowych geocache’ów. Właściciele skrytek powinni zawsze starać się zachować najwyższą jakość znaleziska tj. żeby było ono możliwie suche w środku i na tyle estetyczne na ile jest to wykonalne (patrz: negacja korzystania z foliowych worków).

Pamiętajmy, że w przypadku zainteresowania zabraniem jakiegoś gadżetu ze skrytki, w dobrym tonie jest zostawić coś o takiej samej lub wyższej wartości. Egzekwowania tego typu zjawisk nie wprowadzi się żadnych zapisem w regulaminie i każdy z nas odpowiedzialny jest za wyznaczanie standardów naszej zabawy. Wprawdzie serwisowanie skrytek jest obowiązkiem ich właścicieli, ale nie możemy zapominać, że to my – osoby znajdujące skrytki – mamy największy wpływ na to w jakim stanie zastanie skrytkę kolejny znalazca. Pozostaje również kwestia znalezionych w skrytce fantów.

Należy również zauważyć, że żadna ze skrytek nie jest koszem na śmieci i pod żadnym pozorem nie powinno się w niej umieszczać żadnej rzeczy, której sami nie chcielibyśmy znaleźć. Dotyczy to chociażby zużytych i pomiętych biletów komunikacji miejskiej, brudnych kapsli od butelek, przedmiotów zniszczonych lub uszkodzonych, ale ciężko wyczerpać w krótkim wpisie listę takich przedmiotów. Ponownie należy odwołać się do zdrowego rozsądku. Każdemu z nas bardziej przyjemnie będzie znaleźć skrytkę pustą niż zaśmieconą.

Nazywamy się społecznością geocachingową, często pomagamy sobie w różnych sytuacjach, więc w przypadku znalezienia zaśmieconego pojemnika zadbajmy o to, żeby zostawić go w stanie, który zadowoliłby nas jako znalazcę. Warto również mieć na wszelki wypadek zapasowego logbooka w strunowej torebce, w przypadku braku miejsca na wpisy bardzo miłym gestem będzie włożenie go do skrytki. Jeśli nie mamy jednak żadnych narzędzi, którymi moglibyśmy doprowadzić skrytkę do porządku, warto zalogować wizytę jako „Needs Maintenance”, która zaalarmuje właściciela o konieczności serwisu.

Należy wspomnieć, że w przypadku braku znalezienia skrytki, niewskazane jest zakładanie nowej w miejscu, w którym myślimy, że powinna się znajdować skrytka właściwa (chyba, że mamy potwierdzoną informację od właściciela). Założenia nowej skrytki obok nieznalezionej właściwej nie można uznać jako znalezienia. W takiej sytuacji lepiej zalogować „Didn’t Find”.

Owocnych poszukiwań!

Dodaj komentarz